Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
0007040011   Les llibretes ja no existeixen! Portafolis educatiu o com dissenyar un diari d’aprenentatge digital
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior
  
   12/6/2024 - 17/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Institut de Desenvolupament Professional UB (IDP-ICEUB)
  
   Inscripcions obertes fins el 26/05/24 - Adjudicacions a partir del 27/05/2024 - Moodle UB ASÍNCRON
  
Inscripció   01/09/2023 - 12/06/2024
  
Descripció i   Metodologia:   La digitalització de les aules i dels processos d’ensenyament i aprenentatge comporten una reducció de la utilització de les llibretes de paper a les classes. Aquesta transformació del suport dels continguts i dels treballs que els nostres alumnes realitzen és molt positiu atès que es redueix el consum de paper a les escoles verdes. Això no obstant, l’organització dels materials es torna més difícil ja que les plataformes que s’utilitzen i les eines emprades son disperses i sovint no son coincidents.
Un portafolis educatiu és una plantilla web que es pot adaptar a les necessitats de qualsevol matèria i que ens permetrà poder fer un registre temporal i endreçat dels treballs. Així mateix, un portafolis també serà una bona eina per als treballs col·laboratius i per a la coavaluació atès que el substrat digital de l’eina ha de permetre que tant el mestre o el professor i els companys del grup-aula puguin accedir als continguts i les tasques compartides. A més, el caràcter digital del portafolis ens permetrà enregistrar i compartir el treball de tots els alumnes en una sola plataforma que sigui accessible a tot el grup i, fins i tot, a la resta dels grups de l’escola o l’institut.
Amb la utilització del portafolis educatiu, el docent pot recuperar la centralitat de les seves tasques en un únic document que li permetrà poder fer el seguiment i l’avaluació de les tasques dels seus alumnes de manera còmode i sense haver de navegar i accedir a moltes i diferents plataformes.

  
Objectius   • Conèixer què és un portafolis educatiu digital i quines son les seves aplicacions a l’aula
• Identificar les parts d’un portafolis com a diari d’aprenentatge
• Incorporar el treball col·laboratiu en els portafolis digitals
• Aprendre a usar el portafolis digital com a eina d’avaluació dels alumnes
• Distingir els diferents tipus de llicències de la propietat intel·lectual
• Compartir els continguts del portafolis educatiu amb la resta del grup-classe i amb la comunitat educativa
• Millorar la competència digital dels docents.
  
Continguts   • Portafolis digital educatiu: descripció i aplicació
• Apartats d’un portafolis educatiu: exemples i propostes
• Menú en un portafolis educatiu: com crear-ne i quina és la seva utilitat
• Continguts multimèdia en un portafolis educatiu
• Inserció de tasques i altres recursos en un portafolis educatiu: inserció de codi HTML
• Treball cooperatiu en un portafolis educatiu
• Seguiment i retroalimentació en un portafolis educatiu
• Avaluació d’un portafolis educatiu
• Compartir el meu portafolis educatiu
  
Observacions   No hi ha sessions presencials
  
Formador/a   Adolf Iglesias
  
Avaluació   Control i revisió de les tasques presentades a cada bloc, les tasques voluntàries, els qüestionaris i el projecte final, de les persones inscrites al curs.
  
Requisits de  certificació   Presentació del 80% de les taques obligatòries que formen part de l’avaluació indicades a l’aula virtual.
En el cas de realitzar el 100% de les tasques, amb el certificat, el participant rebrà un insígnia com a reconeixement al seu compromís i dedicació en formar-se i millorar la seva tasca docent

  
Persones  destinatàries   Professorat de Formació Professional de qualsevol família professional. Està convidat tot el professorat que vulgui aprendre a utilitzar nous recursos tecnològics a les seves aules, innovant i motivant el seu alumnat amb l’objectiu que millorin en els aprenentatges.
  
E-mail   idp.cursos@ub.edu
  
ODS    ODS4 - Educació de qualitat
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent