0007040011 |
Les llibretes ja no existeixen! Portafolis educatiu o com dissenyar un diari d’aprenentatge digital |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
12/6/2024 - 17/7/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Institut de Desenvolupament Professional UB (IDP-ICEUB)
|
| |
|
Inscripcions obertes fins el 26/05/24 - Adjudicacions a partir del 27/05/2024 - Moodle UB ASÍNCRON |
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 12/06/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La digitalització de les aules i dels processos d’ensenyament i aprenentatge comporten una reducció de la utilització de les llibretes de paper a les classes. Aquesta transformació del suport dels continguts i dels treballs que els nostres alumnes realitzen és molt positiu atès que es redueix el consum de paper a les escoles verdes. Això no obstant, l’organització dels materials es torna més difícil ja que les plataformes que s’utilitzen i les eines emprades son disperses i sovint no son coincidents.
Un portafolis educatiu és una plantilla web que es pot adaptar a les necessitats de qualsevol matèria i que ens permetrà poder fer un registre temporal i endreçat dels treballs. Així mateix, un portafolis també serà una bona eina per als treballs col·laboratius i per a la coavaluació atès que el substrat digital de l’eina ha de permetre que tant el mestre o el professor i els companys del grup-aula puguin accedir als continguts i les tasques compartides. A més, el caràcter digital del portafolis ens permetrà enregistrar i compartir el treball de tots els alumnes en una sola plataforma que sigui accessible a tot el grup i, fins i tot, a la resta dels grups de l’escola o l’institut.
Amb la utilització del portafolis educatiu, el docent pot recuperar la centralitat de les seves tasques en un únic document que li permetrà poder fer el seguiment i l’avaluació de les tasques dels seus alumnes de manera còmode i sense haver de navegar i accedir a moltes i diferents plataformes.
|
| |
Objectius |
• Conèixer què és un portafolis educatiu digital i quines son les seves aplicacions a l’aula
• Identificar les parts d’un portafolis com a diari d’aprenentatge
• Incorporar el treball col·laboratiu en els portafolis digitals
• Aprendre a usar el portafolis digital com a eina d’avaluació dels alumnes
• Distingir els diferents tipus de llicències de la propietat intel·lectual
• Compartir els continguts del portafolis educatiu amb la resta del grup-classe i amb la comunitat educativa
• Millorar la competència digital dels docents.
|
| |
Continguts |
• Portafolis digital educatiu: descripció i aplicació
• Apartats d’un portafolis educatiu: exemples i propostes
• Menú en un portafolis educatiu: com crear-ne i quina és la seva utilitat
• Continguts multimèdia en un portafolis educatiu
• Inserció de tasques i altres recursos en un portafolis educatiu: inserció de codi HTML
• Treball cooperatiu en un portafolis educatiu
• Seguiment i retroalimentació en un portafolis educatiu
• Avaluació d’un portafolis educatiu
• Compartir el meu portafolis educatiu
|
| |
Observacions |
No hi ha sessions presencials
|
| |
Formador/a |
Adolf Iglesias
|
| |
Avaluació |
Control i revisió de les tasques presentades a cada bloc, les tasques voluntàries, els qüestionaris i el projecte final, de les persones inscrites al curs.
|
| |
Requisits de certificació |
Presentació del 80% de les taques obligatòries que formen part de l’avaluació indicades a l’aula virtual.
En el cas de realitzar el 100% de les tasques, amb el certificat, el participant rebrà un insígnia com a reconeixement al seu compromís i dedicació en formar-se i millorar la seva tasca docent
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de Formació Professional de qualsevol família professional. Està convidat tot el professorat que vulgui aprendre a utilitzar nous recursos tecnològics a les seves aules, innovant i motivant el seu alumnat amb l’objectiu que millorin en els aprenentatges.
|
| |
E-mail |
idp.cursos@ub.edu
|
| |
ODS |
ODS4 - Educació de qualitat |
|
|